سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد بر روی ده پروژه فناورانه در سال جاری

محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در پنل "نقش دفاتر انتقال فناوری و نوآوری در تجاری‌سازی دستاوردهای دانشگاهی"، در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه انتقال فناوری و نوآوری سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، سپهر، مخاطب شرکت انتقال فناوری و نوآوری جهش ایساتیس را تمام دانشگاه های استان دانست و گفت: امیدواریم فعالیت های این شرکت برای توسعه استان اثر گذار باشد.
 وی یکی از ضعف های بزرگ اعضای هیئت علمی در کسب و کارها را عدم توانایی در شرکت داری، بازاریابی و بازارسازی دانست و گفت: مدیرعامل یک شرکت، باید توانایی در شبکه سازی، ارتباط با صنعت و بازاریابی را داشته باشد.
 سپهر افزود: برای غلبه بر ضعف های موجود در حوزه تجاری سازی باید در کنار اساتید‌ دانشگاه، یک تیم تجاری ساز و آشنا به حوزه بازار وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت تیم سازی و کامل بودن یک تیم در سرمایه گذاری،گفت: امروزه اولویت اول سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در یک طرح، وجود یک تیم کامل و توانمند در کنار آن است.
سپهر افزود: وجود افراد در همه جنبه های کسب و کاری در یک تیم، داشتن سابقه همکاری قبلی میان اعضای تیم و مشارکت پذیر بودن اعضا از ویژگی های یک تیم موفق و کامل است.
 وی ارزیابی فنی و اقتصادی طرح را اولویت بعدی سرمایه گذاران دانست و گفت: عمدتاً طرح های دانشگاهی از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار داشته اما در زمینه اقتصادی نیاز به کمک و راهنمایی دارد.
سپهر با اشاره به سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد بر روی ۱۰ پروژه در سال جدید، گفت: مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه ها از ۱۵۰ میلیون تا  ۹.۵ میلیارد تومان متغیر بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاران و صندوق های تخصصی و عمومی زیادی در حوزه فناوری در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه مشکل اصلی، عدم وجود طرح و تیم خوب در کنار یکدیگر است. این در حالی است که سرمایه به اندازه کافی وجود دارد.

کد خبر: 17
  تاریخ خبر : 17 آذر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 10 آبان 1402
 مدیرسایت
 615
© تمامی حقوق این وب‌سایت، متعلق به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است. ©All rights reserved for YAZD High Tech Development Fund. Designed by Arvan  |  Powered by DCMS Prime  |  Developed & Support By DibaGroup