برگزاری سلسله نشست های مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با مدیران عامل شرکت های فناور و دانش بنیان استان یزد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در سلسسله نشست هایی با مدیران عامل شرکت های پردیس علوم انسانی و هنر، زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد، پردیس فناوری دانشگاه یزد و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری یزد، محمد سپهر، مدیرعامل صندوق در این نشست ها با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یزد،  قدیمی ترین صندوق کشور است که در اواخر سال ۸۳ با سرمایه ثبتی یک میلیارد تومان تاسیس شد، گفت: این صندوق یک شرکت سهامی خاص متشکل از ۱۷۷ سهامدار است که در مجموع ۳۲ درصد آنها دولتی هستند و در حال حاضر سرمایه این صندوق به مرز ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی با اشاره به پرداخت حداکثر 60 میلیون تومان برای هر فقره تسهیلات در سال 94 در صندوق، گفت: این رقم در سال جاری به 2 میلیارد تومان رسیده و مبلغ کل تسهیلات پرداختی در سال 99، صد و هفت میلیارد تومان بوده است.
سپهر با تاکید بر اینکه برخلاف تصور بیشتر افراد، صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد حمایتی و دولتی نبوده بلکه یک نهاد مالی تخصصی و خصوصی در حوزه ارائه خدمات مالی به اکوسیستم نوآوری و فناوری می باشد.
وی چهار خدمت اصلی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد را سرمایه‌گذاری خطرپذیر، انواع تسهیلات مالی، صدور انواع ضمانت نامه ها و کارگزاری و عاملیت منابع سایر نهادها برشمرد و گفت: موثرترین خدمت صندوق، سرمایه گذاری است زیرا در تمام مراحل کار، کارشناسان صندوق همراه شرکت بوده و علاوه بر حمایت مالی از سرمایه پذیر، از شبکه ارتباطات صندوق نیز برای توسعه شرکت استفاده می شود.
سپهر با بیان اینکه تاکنون ۱۵ مورد سرمایه‌گذاری داشتیم که همگی جز یک مورد موفق بودند، گفت: میزان مشارکت صندوق در طرح ها از ۱۱۰ میلیون تا ۲۲ میلیارد تومان بوده و برنامه ویژه ما در سال جاری ایجاد یک واحد کاملا متمرکز برای فعال تر شدن این حوزه است.
وی با اشاره به شاخص های سرمایه گذاری در طرح ها و شرکت های فناور، گفت: تیم بودن و داشتن توانمندی کار تیمی، یکی از  معیارهای سرمایه گذاری بوده و معیار دیگر داشتن قابلیت پیشرفت طرح و توجیه سرمایه گذاری است.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، تسهیلات نمونه سازی، تولید صنعتی، سرمایه در گردش، زیرساخت فناوری، تسهیلات ضروری کوتاه مدت و لیزینگ و استصناع را از انواع تسهیلات صندوق برای شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان دانست.
سپهر صدور ضمانت نامه را یکی دیگر از خدمات صندوق پژوهش و فناوری استان یزد دانست و گفت: ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت، ضمانت نامه حسن انجام کار و ضمانت نامه گمرکی و تعهد دین از جمله این ضمانت ها است که با شرایط مختلف به شرکت های فناور داده می شود.
وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد نخبگان، پارک های علم و فناوری یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و چند نهاد دیگر منابع خود را برای ارائه خدمات در اختیار صندوق یزد گذاشتند، گفت: در سال گذشته، 18 استان در کشور از صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خدمات دریافت کردند.
سپهر افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد یک شرکت خصوصی است که به واسطه حمایت هایی که از بعضی نهادهای دولتی دریافت می کند، به شرکت‌های فناور خدمات موثرتری نسبت به بانک ها و مراکز مالی و اعتباری ارائه می کند.
در پایان نشست نیز مدیران عامل شرکت ها ضمن ارائه مشکلات و سوالات خود، پیشنهاداتی مطرح کردند.

کد خبر: 5
  تاریخ خبر : 18 مهر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 18 مهر 1400
 مدیرسایت
 675
© تمامی حقوق این وب‌سایت، متعلق به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است. ©All rights reserved for YAZD High Tech Development Fund. Designed by Arvan  |  Powered by DCMS Prime  |  Developed & Support By DibaGroup