سرمایه گذاری در طرح های فناوری حوزه معدن، اولویت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد

پانزدهمین نشست هم اندیشی مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور، با موضوع "اشتراک تجربیات سرمایه گذاری خطرپذیر" روز سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۱۸۵ نفر از مدیران صندوق ها و نهادهای سرمایه گذار به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، در این نشست مدیران عامل صندوق های پژوهش و فناوری استان یزد، صندوق شریف و شرکت های سرمایه گذاری حرکت اول، شناسا و اسمارت آپ تجربیات خود در زمینه سرمایه گذاری خطرپذیر را مطرح کردند.
محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد این صندوق را قدیمی ترین صندوق پژوهش و فناوری کشور دانست که در حال حاضر ۴۲ میلیارد تومان سرمایه داشته و هجدهمین سال تاسیس خود را می گذراند.
 وی با اشاره به ورود صندوق یزد در شش سال گذشته به حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر، گفت: تاکنون بر روی ۲۹ استارتاپ مبلغ ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری نموده و از هشت پروژه خارج شدیم.

سپهر به بیان تجربیات موفق سرمایه‌گذاری صندوق یزد پرداخت و گفت: وجود تیم خلاق، توانمند و با صداقت در موفقیت سرمایه‌گذاری بسیار موثر است.

سپهر مهمترین دستاورد سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق برای شرکت‌ها را آورده معنوی به خصوص در حوزه توسعه بازار آنها دانست و گفت: رمز موفقیت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در سرمایه گذاری، اثرگذاری صندوق در توسعه بازار آنها بود.
 وی در ادامه با اشاره به یک تجربه ناموفق سرمایه گذاری در طول سال‌های فعالیت صندوق، گفت: سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذاری در مرحله‌ی ایده، عقد قرارداد با فرد به جای تیم و توجه نکردن به نکات مطرح شده در داوری اولیه ایده ها از جمله اشکالات ما در سرمایه گذاری های منجر به شکست بود.
سپهر، نبود طرح و تیم خوب را یکی از چالشهای مهم در شهرستانها دانست و گفت: در استان یزد ما توانستیم با برگزاری رویدادهای مختلف در چند سال اخیر ۴۶۰ طرح را بررسی و طرح های مناسب را انتخاب کنیم.
 وی  هم سرمایه گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی را فرصت مناسبی برای حمایت از طرح هایی با اسکیل بالا دانست و گفت: در حال حاضر با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال بررسی سرمایه گذاری روی پروژه های بزرگ هستیم.
سپهر در پایان رویکرد صندوق پژوهش و فناوری استان یزد را سرمایه گذاری در حوزه فناوری های مرتبط با معدن دانست و گفت: داشتن پتانسیل بالا و اولویت اصلی استان، ارتباط با معادن بزرگ کشور و بکر بودن و گسترده بودن حوزه معدن علت انتخاب این حوزه برای سرمایه گذاری است.
 وی سرمایه گذاری با صندوق های تخصصی را یکی دیگر از سیاست های صندوق پژوهش و فناوری استان یزد دانست و گفت: در صورت وجود طرح مناسب آمادگی همکاری با صندوق‌های تخصصی و صندوق‌های شهرستان ها را داریم.
 سپهر افزود: با توجه به افتتاح کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در استان یزد آماده میزبانی از سایر صندوق‌ها به خصوص صندوق هایی که تمایل به ایجاد شتاب دهنده دارند، هستیم.

کد خبر: 13
  تاریخ خبر : 27 آبان 1400
 مدیرسایت
 655
© تمامی حقوق این وب‌سایت، متعلق به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است. ©All rights reserved for YAZD High Tech Development Fund. Designed by Arvan  |  Powered by DCMS Prime  |  Developed & Support By DibaGroup